Skocz do treści

Stowarzyszenie Polaków w Vorarlbergu

Verein der Polen in Vorarlberg

Wędrówka piesza

W sobotę 12 października, z tygodniowym opóźnieniem, odbyła się nasza coroczna wędrówka piesza. Opóźnienie wynikło z powodu bardzo złej pogody w pierwszym terminie. Tym razem dzień był słoneczny i bezwietrzny, a więc idealny na spacer po szlakach górskich. W tym roku wędrówka miała miejsce w okolicach wysoko położonej wsi Düns.

Na miejsce zbiórki przybyło 18 osób dorosłych oraz sześcioro dzieci.  Spotkaliśmy się zgodnie z planem na umówionym miejscu. Tu trzeba pochwalić uczestników za punktualne przybycie. Następnie udaliśmy się na miejscowy plac zabaw, z którego rozpoczęliśmy naszą wędrówkę. Trasa wędrówki była bardzo urozmaicona. Najpierw wędrowaliśmy przez las, a drugą połowę spaceru odbyliśmy w odkrytym terenie. Tam też mogliśmy podziwiać widoki gór po przeciwnej stronie doliny Walgau. Po półtoragodzinnym spacerze dotarliśmy ponownie na plac zabaw. Na szczególne uznanie zasługują dwaj tatusiowie Marcin i Rico, którzy przez całą drogę nieśli swoje najmłodsze pociechy na plecach. Na wspomnianym placu zabaw zakończyliśmy naszą wędrówkę. Ponieważ na placu tym znajduje się odpowiednio przygotowane w tym celu  miejsce, więc już po chwili płonęło ognisko. Zgodnie z tradycją, dorośli zajęli miejsca wokół ogniska piekąc kiełbaski. Dzieci też miały dużą frajdę z ogniska, jak również ze znajdujących się na placu urządzeń do zabawy.

W związku z tym, że przy ognisku panuje szczególna atmosfera i humory dopisywały, więc biesiadowanie przeciągnęło się aż do pełnego zmroku.

Mamy nadzieję, że dla wszystkich uczestników tegorocznej wędrówki był to miły i udany dzień.